Глумица Народног позоришта Републике Српске Љиљана Чекић у новој представи “Хасанагиница”, Градског позоришта “Семберија” Бијељина, игра улогу Хасанагине мајке.
Чекићева је завршила Електротехнички факултет, али се ипак обрела на “даскама које живот значе”.
Она је постдипломске студије завршила на Факултету драмских умјетности у Београду. Докторирала је 2015. на том факултету на Катедри за теорију и историју позоришта.
– Тешко је са 14 година знати шта желите у животу. Многи направе грешку и никада је не поправе. Можда немају храбрости или снаге. Не знам. Припадам оној несрећној генерацији коју је упропастио Стипе Шувар и укинуо гимназију, па сте морали послије основне школе да се опредјељујете. Био је то један јако накарадан систем. Када сте јако добар ученик онда вас природно гурају у теже професије. Проблем се јави када имате више талената – каже Чекићева за Срну.
ЛЈиљана Чекић је и својеврсна историчарка Народног позоришта Републике Српске. Написала је књиге “Народно позориште Врбаске бановине /1930-1934/”, “Оснивање и умјетнички развој” и „”ародно позориште Врбаске бановине /1930-1934/, Репертоар и ансамбл”. То је њена докторска дисертација.
– Истраживање и писање рада трајало је око седам година. Обишла сам многе архиве и музеје. Првобитна очекивања и крајњи резултат нису имали много сличности. То је тако код стварних истраживања. Било је мукотрпно, али и занимљиво – објашњава Чекићева.
Она из лика мајке Пинторовића, у новој поставци “Хасанагинице”, прелази у лик Хасанагине мајке.
– Мајку Пинторовић сам играла прије десетак година у матичној кући Народном позоришту Републике Српске, са другом глумачком подјелом, у другој режији и са другим сарадницима. Као свако умјетничко дјело и ова нова `Хасанагиница` је посебна, другачија. Сада играм Хасанагину мајку. То су различити ликови, али њихова главна одредница је то што су мајке. Тако их је и писац дефинисао – наводи Чекићева.
Она истиче да су све мајке исте и да се боре за своју дјецу и породицу, покушавају да смире ситуацију, да уразуме оне “којима се дими из уста”.
ЛЈиљана наводи да је сарадња на представи Градског позоришта “Семберија” занимљива и напимиње да никада није радила са овим колегама.
– Неке нисам никада ни гледала на сцени. Стигли смо из различитих средина, са различитим искуствима, али успјели смо да створимо симбиозу, да постанемо тим. Радујем се пробама, јер стално нешто истражујемо, разговарамо, испробавамо и долазимо до рјешења – каже Чекићева.
Градско позориште “Семберија” Бијељина недавно је започело са радом на представи „Хасанагиница“, по истоименој народној балади, у драматизацији академика ЛЈубомира Симовића и режији Душана Тузланчића.
Глумачки ансамбл чине Милан Ковачевић, Бојана Милановић и Соња Дамјановић – глумци Српског народног позоришта из Новог Сада, затим, ЛЈиљана Чекић, Горан Јокић и Огњен Копуз чланови ансамбла Народног позоришта Републике Српске из Бањалуке.
У глумачкој подјели су и глумци Градског позоришта “Семберија” – Михаило Максимовић, Иван Петровић, Душан Ранковић и Ненад Благојевић.
Извор: Срна