“Хасанагиница” премијерно одиграна и у Бањалуци

Представа “Хасанагиница“, рађена према драмском дјелу Љубомира Симовића, а у режији Душана Тузланчића, након премијере у Бијељини, синоћ је премијерно одиграна и у Народном позоришту Републике Српске.

Комад је рађен у копродукцији Градског позоришта “Семберија” и Народног позоришта Републике Српске, а главне улоге тумаче гостујући глумци Српског народног позоришта Нови Сад.

У Бијељини је премијерно одиграна 20. октобра, сва извођења су била попраћена овацијама и тражена је карта више, а на вечерашњој премијерној изведби у Бањалуци дочекана је уз снажне аплаузе и овације.

Главну улогу игра глумица из СНП Нови Сад Бојана Милановић, а уз њу и Милан Ковачевић (Хасанага), Соња Дамјановић (мајка Пинторовића), Михаило Максимовић (Бег Пинторовић), Љиљана Чекић (мајка Хасанагина), Горан Јокић (ефендија Јусуф, Хасанагин савјетник), Ненад Благојевић (Муса), Душан Ранковић (Хусо), Огњен Копуз (Суљо) и Иван Петровић (Ахмед).

Овај комад, настао према мотивима народне баладе, оживио је још једном, на другачији и савременији начин причу о патњи, о поносу, болу, о лудости, казни, правди и несрећи, и причу у којој су сви трагични губитници, вођени заблудама, прећутаним истинама и намјерама.

Ово је дјело о којем је објављено преко хиљаду триста библиографских јединица, драматизацију која у овој сезони доживљава пола вијека, драмско дјело које су на нашем језику више од педесет пута режирали велики редитељи и играли највећи глумци. На сву ту плејаду великог и лијепог око Хасанагинице, ја сам имао срећу и да окупим тим а великих сарадника. У све сам додао прстохват поштовања, зачина за који ми се чини да је заборављен у нашем позоришту. Поштовање према писцу, поштовање према сваком лику, поштовање према сваком глумцу и сваком члану ауторског тима – забиљежио је о раду на представи режисер Душан Тузланчић.

Глумица Бојана Милановић, говорећи о својој улози, за “Глас” је раније рекла да према дјелу, писцу и лику којег игра осјећа огромно поштовање.

Хасанагиница ми је била изазов још од средњошколских дана па све до пријемног испита, када сам се и уписала на Академију уметности у Новом Саду, управо говорећи један од монолога Хасанагинице. Некако сам јој због тога увек била захвална и заузимала је код мене посебно место. Управа Градског позоришта “Семберија” и пре свега редитељ Душан Тузланчић поново су ме вратили Хасанагиници, овај пут да је играм, што је велика част и предивна прилика у каријери сваке глумице. У њој је толико жена, осећања, тескобе, лепоте, неверице, немоћи. Наравно да може да се доживи и одигра на разне начине, али њена трагедија је увек једнака – казала је она.

Глумица Народног позоришта Републике Српске Љиљана Чекић, објашњавајући рад на представи и своју улогу истакла је да је лик Хасанагине мајке, којег тумачи, лик жене из народа, која успијева да се издигне на социјалној љествици захваљујући војничким успјесима свог сина.

Њена главна улога у животу, као и у представи, јесте улога мајке. То је жена која је отхранила свог сина срчано, храбро, безрезервно, стварајући од њега јунака и војсковођу. Са истом срчаношћу и храброшћу она брани његове грешке и проналази оправдања за исхитрене поступке, како то само мајка може. Волим овај лик из више разлога, а најважнији је савршено написан текст. Велики писац, академик Љубомир Симовић одличан је познавалац људске психе, па је самим тим маестрално креирао комплексне, али јасне и тачне ликове – навела је Чекићева, и додала да вјерује да ће представа да буде дуговјечна.

Сценограф ове представе је Марија Калабић, костимографи Марина Сремац и Јасмина Радујко, а музика је дјело Влатка Стефановског.

Публика у Бањалуци имаће прилику да овај комад погледа и вечерас у Народном позоришту РС од 20 часова.

Извор: Глас Српске

Посљедње новости

Читање позоришта: Женски принцип

У овој епизоди серијала Читање позоришта биће речи о две различите представе, тачније речено две различите сценске форме. Разлике су...

Резервишите карту:

    Име и презиме

    Е-пошта

    Број телефона

    Представа

    Број карата